محل تبلیغ شما
يكشنبه ۳ تير ۱۳۹۷
ساعت:  ۱۹:۵۶:۳۱
فروشگاه اینترنتی ملورا
امروز در زردنیوز
 پربیننده های اخبار
 پرنظرهای اخبار
۷ دلیل برای اینکه استخدام نمی شوید

۷ دلیل برای اینکه استخدام نمی شوید




تاریخ: ۲ بهمن ۱۳۹۳

به گزارش گروه اشتغال «خبرگزاری دانشجو»، استخدام شدن هم بخشی از روابط اجتماعی ماانسان ها به شمار می آید بنابر این علا وه بر مهارت ها و تخصص های تخصصی رشته ای که متقاضی استخدام شدن در آن هستیم باید بتوانیم ارتباط موثری هم با کارفرما و رئیس آینده مان برقرار کنیم تا بتوانیم از بین متقاضیان متعدد یک موقعیت شغلی انتخاب شویم و کار را از آن خودمان کنیم.

در این جا به چند نکته که موقع مصاحبه استخدامی مانع انتخاب ما می شود اشاره می کنیم:

 

عدم اعتماد به نفس

از قدیم گفته اند ترس برادر مرگ است وقتی برای مصاحبه استخدامی نزد یک کارفرما حاضر می شویم باید آرامش خودمان را حفظ کنیم هر لرزش دست ، ارتعاش در صدا ، خدای نکرده جویدن ناخن و یا نگاه کردن به زمین این پیام را به کارفرما منتقل می کند که شما فاقد مهارت های کافی هستید.

 

ادعای غیر ممکن

بعضی اوقات به خاطر استرس و یا بی دقتی نکاتی را مطرح می کنیم که بیشتر شبیه توهم می ماند مثلا یک فردی که تازه از دانشگاه فارغ التحصیل شده و نهایتا ۲۲ سال سن دارد وقتی ادعا کند ۱۰ سال سابقه کار دارد یعنی از ۱۲ سالگی مشغول کار شده! به این ترتیب حتما حدس می زنید که کارفرما چه فکری در مورد شما خواهد کرد!

 

درخواست های غیر معقول

سعی کنید خواسته هایی که از کارفرما مطرح می کنید معقول و با توجه به توانایی های سازمانی باشد که قصد استخدام درآن را دارید. کسی که نخستین تجربه کاری اش را طی می کند و تازه قصد استخدام شدن دارد نمی تواند در خواست حقوق میلیونی مرخصی چند روز در هفته و یا خانه و ماشین از شرکت داشته باشد!

 

عدم رعایت آداب گفتگو

اگر شما فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های کشور هم باشید و کلی هم مهارت داشته باشید اگر آداب صحبت کردن بایک کارفرما و یا به عبارتی رئیس را ندانید توقع استخدام شدن نداشته باشید.

کسی که مسئولیت استخدام کارکنان یک شرکت را برعهده دارد چه شخص مدیر عامل باشد ، یا مدیر منابع انسانی ویا هر فرد دیگری حتما سابقه کار و قدرت تصمیم گیری در آن شرکت را دارد پس موقع صحبت با او رعایت ادب را بکنید و حتی اگر به نظرتان هم سن و سال شما می باشد او را باضمیر "شما” مورد خطاب قرار دهید از محکوم کردن رد سخنان و یا ابراز بی اعتمادی نسبت به او خودداری کنید.

 

گوش نکردن صحیح و صحبت بی جا

یک نکته ضروری و اصلی در مصاحبه های استخدامی این است که اول گوش بدهیم بعد صحبت کنیم. این به آن معناست که به سوالاتی که از ما پرسیده می شود جواب بدهیم نه کمتر و نه بیشتر. پر گویی طولانی کردن کلام و ارائه جواب های بی ربط به سوالات کار ما را سخت می کند پس اول خوب گوش کنید چه چیزی از شما پرسیده می شود بعد جواب بدهید.

 

ذوق مرگی

خوب مسلم است که وقتی دعوت به مصاحبه استخدامی می شویم امید های در ما ایجاد می شود و از ته قلبمان می خواهیم در آن شرکت استخدام شویم اما هیچ وقت ذوق مرگ نشوید و یا لا اقل ذوق مرگی خود را بروز ندهید. اشتباه نکنید منظور ما این نیست که خودتان را برای کارفرما بگیرید. اتفاقا باید اشتیاق خود را به همکاری به شرکت نشان بدهید اما این امر با ذوق مرگی فرق می کند جملاتی مثل اینکه من از کودکی آرزو داشتم با شما کار کنم . من طرفدار شخص شما هستم ، لبخند های زیاد و بیجا ، پرسیدن چند باره این که چه زمانی با من تماس می گیرد و… نشانه های ذوق مرگی است که اصلا نباید بروز پیدا کند.

 

پوشش نامناسب

اگر طرفدار لباس های رنگارنگ یا شلوغ ،تیپ اسپرت و لباس های خاص هستید بدانید که مصاحبه استخدامی مکان مناسبی برای تیپ زدن نیست تا حد امکان لباس رسمی و متداول و مرسوم جامعه ای که در آن قصد استخدام را دارید بپوشید و از رنگ هایی که نشانه اعتماد به نفس است را استفاده کنید.

نسخه چاپی
ارسال
۰
مطالب مرتبط
نظرات


نام(اختیاری):
ایمیل(اختیاری):
عدد مقابل را در کادر وارد کنید:
متن:

خبرپو اتوماسیون اداری شبکه تحلیلگران
تازه ترین اخبار
پیشنهاد زردنیوز
پی سی آگهی تدریس خصوصی